طرح احداث کارخانه قیر از نوع PG و 100/85 (سال 1399)

دسته بندي : کارآفرینی » تولیدی
توضیحات:
طرح احداث کارخانه قیر از نوع PG و 100/85 سال 1399، در قالب فایل word.

بخشی از متن فایل:
توسعه و پيشرفت روزافزون شركتها , موسسه ها و ديگر بنگاههاي اقتصادي در جهت اجراي طرحها و فعاليتهاي عمرانی ، توليدي و خدماتي , وجود رقابتهاي شديد و همه جانبه در صحنه بازارهاي داخلي و بين-المللي , وضعيت ناپايدار نرخ تورم در سالهاي اخير , وجود محدوديتها و در نهايت گران بودن منابع اوليه اعم از سخت افزار , نرم افزار و مغزافزار از جمله مهمترين عواملي هستند كه موجبات توجه بيشتر به بررسي فني و اقتصادي هر طرحي را قبل از اجرا آن فراهم كرده اند . از اينرو تبيين نحوه و چگونگي اجراي اينگونه طرحها از ابتداي شروع سرمايه گذاري تا مرحله ثمردهي و به بار نشستن طرح , هميشه براي سرمايه گذاران به عنوان يك معضل و دغدغه فكري مطرح بوده است . به همين علت و دليل منطقي براي هدايت يك طرح اقتصادي جهت رسيدن به هدف نهايي خود كه همان كسب سود معقول است ,اساسي ترين وظيفه هر تحليلگر مسائل اقتصادي و صنعتي , برنامه ريزي صحيح طرح جهت توجيه اقتصادي اينگونه طرحها مي باشد .
بطور كلي اين برنامه ريزي شامل بررسي ميزان سهم قابل کسب از بازار مصرف آن محصول و يا خدمات , نحوه , كيفيت و چگونگي سرمايه گذاري، نوع و كيفيت محصولات خروجي هاي طرح ، نحوه ارائه خدمات توسط آن شرکت ، طريقه مقابله با رقباء و ... مي باشد .
لذا براي رسيدن به اهداف فني و اقتصادي هر طرحي، بايستي به سه عامل مهم اقتصادي و مديريتي زير توجه نمود و آنها را ملاك هر نوع عملي خود قرار داد كه اين عوامل عبارتند از :
 سودآوري
 كنترل و هدايت عملياتي طرح
 ميزان ريسك پذيري
با توجه به اين مطالب , هر سرمايه گذار مايل به افزايش دو عامل سودآوري و كنترل و هدايت عملياتي طرح بوده و هميشه خواهان كاهش ميزان ريسك پذيري طرح و به خطر نيفتادن سرمايه خود مي باشد . حال با توجه به اين مطالب , لزوم بحث (( بررسي فني ، اقتصادي و مطالعات قبل از هرگونه سرمايه گذاري )) آشكار مي گردد.

در رابطه با اين مبحث يعني ((طرح توجیهی و امکانسنجی فنی و اقتصادی احداث کارخانه قیر از نوع PG و 100/85)) در ابتدا اين گزارش , مطابق متدولوژي درنظر گرفته شده، ابتدا محصولات مورد مطالعه به طور دقيق معرفي شده و سپس بررسي هاي لازم روي بازار آن صورت خواهد گرفت و در ادامه مطالعات فني در خصوص چگونگي توليد و امکانات و تجهیزات مورد نياز نيز شناسائي شده و در ﻧﻬايت ظرفيت هاي اقتصادي و حجم سرمايه گذاري مورد نياز براي اجراي طرح برآورد و ارائه خواهد شد تا با استفاده از آن سرمايه گذاران و علاقه‌مندان محترم بتوانند کليه اطلاعات مورد نياز را کسب و در جهت انجام سرمايه گذاري اقتصادي با ديد باز و شفاف اقدام نمايند.

طرح فوق علاوه بر سودآوري هيچ گونه وابستگي به تخصص، امكانات و ماشين آلات خارجي ندارد و به دليل نياز به كارگر و افراد متخصص جهت كار و توليد، باعث اشتغال زائي و كمك به حل معضل بيكاري شده و به چرخه اقتصادي كشور نيز كمك بسزائي مي‌نمايد. واحد طراحي شده توسط شرکت راه وساختمانی رسا راه آبی واحد كوچكي از پالايشگاه مي‌باشد، كه در آن انواع خوراک موجود در بازار و بورس چون وکیوم باتوم و كم ارزش پالايشگاه‌ها را به انواع قير چون 80/100 و PG و سایر گرید قیرهای با كيفيت تبديل مي نمايد.
مزیت طرح
این طرح علاوه بر سودآوری هيچ گونه وابستگي به تخصص، امكانات و ماشين آلات خارجي ندارد و به چرخه اقتصادي كشور نيز كمك بسزائي می‌نماید و به دليل نياز به كارگر و افراد متخصص براي ادامه كار و توليد، باعث اشتغال زائي در منطقه و كمك به حل معضل بيكاري مي شود. واحد طراحي شده توسط شرکت فنی مهندسی فناورگستر پیمان واحد كوچكي از پالايشگاه مي‌باشد، با اين تفاوت كه در آن انواع خوراک موجود در بازار و بورس چون وکیوم باتوم و كم ارزش پالايشگاه‌ها را به انواع قير چون 80/100 و PG و سایر گرید قیرهای با كيفيت تبديل مي نمايد. این طرح چون از تکنولوژی و دانش نوین داخلی استفاده می کند از نظر هزینه های تولید بسیار مقرون به صرفه بوده و قابل رقابت با شرکت های بزرگی همچون شرکت نفت جی و پاسارگاد می باشد.
دسته بندی: کارآفرینی » تولیدی

تعداد مشاهده: 27011 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.docx

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 48

حجم فایل:737 کیلوبایت

 قیمت: 65,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    حاوی فایل ورد و قابل ویرایش جهت ارائه به بانک ها و دریافت تسهیلات. این طرح در سال 1399 و مطابق با اخرین قیمت نهاده ها و دستگاه الات مورد نیاز نوشته شده است.

  • محتوای فایل دانلودی:
    حاوی فایل ورد قابل ویرایش