تحقیق علت نواقص خط تولید لوله های upvc

دسته بندي : فنی و مهندسی » مهندسی شیمی
توضیحات:
تحقیق علت نواقص خط تولید لوله های upvc، در قالب فایل word و در 112صفحه.

بخشی از متن فایل:
از جمله مهمترین پلیمرهای با کاربرد وسیع ، PVC است که در صنعت لوله کارآیی دارد.PVC به دلیل پذیرش نرم کننده به میزان 0 تا 100 درصد، تنوع محصولی زیادی دارد ولی از طرفی مشکل اصلی محصولات آن مربوط به تخریب است. PVC می تواند سختی لوله پروفیل و یا نرمی رومیزی را داشته باشد. مشکل اصلی این پلاستیک بر اثر عوامل تخریب (گرما،تنش،فرابنفش) می باشد و باید برای جلوگیری از تخریب آن را با مواد افزودنی فرموله کنند.
ساخت و کار تخریب به آن صورت است که بر اثر گرما، تنش یا نور ، زنجیر پلیمر یک مولکول HCL از دست می دهد و به جای آن پیوند دوگانه بوجود می آید. پیوند دوگانه با کلر بعدی مزدوج می شود و همین امر سبب آماده شدن بیشتر کلر برای حذف مولکول بعدی HCL خواهد شد. از طرفی HCL حاصل خود کاتالیزور واکنش تخریب است و عمل تخریب را سریع می کند.
در صنعت لوله،آزمایش های بسیاری از لوله هایی که در زمان سرویس دهی شکست خوردند ، نشان داد که بسیاری از شکست ها می تواند منسوب به خستگی باشد. ترک ها توسط آسیب دیدن مکانیکی دیواره ی داخلی لوله و یا ایجاد نقص در پروسه ی تولید لوله ایجاد می شوند. معمولا فاکتورهای موثر دیگری نیز وجود دارد که به وضعیت خاک محلی بستگی دارد، همانند فشار نقطه ای، خمش و یا بار فشاری روی لوله.
پیرو نخستین شکست ها در لوله های U-PVC معلوم شد که عوامل گوناگونی که بر روی شکست تاثیر  می گذارد هنوز کامل مشخص نیست. اما بسیاری از گزارشات تحقیقاتی جنبه های گوناگون موثر بر روی شکست لوله را بررسی نموده اند که برخی از این عوامل عبارتند از : تاثیر فرآیند، ضربه ،خستگی،شکستگی مکانیکی  و پسماند تنش.
 بنابراین در این پژوهش در صدد هستیم که مشکلاتی نظیر تغییر رنگ لوله ، تغییر ضخامت لوله،ترک خوردن و شکست لوله ، برآمدگی پیدا کردن و دانه دانه شدن را بررسی کنیم .

فهرست مطالب:
1- مروری برpvc و افزودنی های خط تولید
2- پژوهش های انجام شده در این زمینه چیست
3- مراحل و روش های در خط تولید
4- بررسی و تحلیل های تخصصی
5- پیشنهادات به صنایع پایین دست با وجود نتیجه گیری علمی
فهرست منابع
دسته بندی: فنی و مهندسی » مهندسی شیمی

تعداد مشاهده: 13992 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.docx

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 112

حجم فایل:3,769 کیلوبایت

 قیمت: 65,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    مناسب جهت آموزش نیروهای متخصص


  • محتوای فایل دانلودی:
    فایل word