تحقیق نقش خلاقيت در شكوفایی سازمان

دسته بندي : علوم انسانی » مدیریت
توضیحات:
تحقیق با موضوع نقش خلاقيت در شكوفایی سازمان، در قالب word و در 20 صفحه، قابل ویرایش.

بخشی از متن تحقیق:
یکی از مشکلات سازمانی ما عدم خلاقیت و نواوری آنها می باشد که پژوهش حاضر ضمن توجه به این مسئله‘سعی کرده رابطه بین فرهنگ حاکم بر سازمانهای دولتی و خلاقیت و نوآوری را در سطح سازمانهای دولتی استان زنجان مورد بررسی قرار دهد.جهت دستیابی به این هدف فرضیات پژوهش به صورت زیر تعریف شده اند. فرضیه اهم: فرهنگ سازمانی بر روی خلاقیت سازمانی اثر دارد فرضیات فرعی: -در فرهنگ عقلایی خلاقیت سازمانی با لاتر است -در فرهنگ سازمانی سلسله مراتبی خلاقیت سازمانی پا یین تر است.

در فرهنگ مشارکتی خلاقیت سازمانی از عقلایی بالاتر است -در فرهنگ ایدئولوژیکی خلاقیت سازمانی از فرهنگ سلسله مراتبی بالاتر و از فرهنگ عقلائی پایین تر است در فرضیات فوق فرهنگ سازمانی متغیر مستقل و خلاقیت سازمانی به عنوان متغیر وابسته در نظر گرفته شده است که جهت اندازه گیری فرهنگ سازمانی از یک پرسشنامه ۳۳ سئوالی(پرسشنامه شماره۱) و برای اندازه گیری خلاقیت سازمانی از یک پرسشنامه ۲۱ سئوالی(پرسشنامه شماره۲) استفاده شده است.

این دو پرسشنامه از لحاظ پایائی و روائی بطور مکررمورد ارزیابی قرار گرفته ودر نهایت به عنوان یک ابذار قابل قبول جهت اندازه گیری متغییر ها در این پژوهش مورد استفاده قرار گرفته اند.پرسشنامه های مزبور در دو مرحله بین افراد جامعه آماری توزیع شده اند. در ابتدا جهت شناسائی فرهنگ سازمانی حاکم بر سازمانها پرسشنامه شماره ۱ توزیع شد که بعد از مرحله شناسایی فرهنگ سازمانی در مرحله دوم جهت بررسی رابطه بین فرهنگ و خلاقیت از پرسشنامه شماره ۲ استفاده گردیده است.

با استفاده از نتایج پرسشنامه های جمع آوری شده و همچنین با استفاده از تکنیک های مصاحبه و مشاهده جهت محک زدن فرضیه اهم ‘ با استفاده از نرم افزار minitab8 اقدام به تجزیه و تحلیل واریانس شد که در سطح اطمینان ۹۹% این فرضیه مورد پذیرش واقع شد از طریق تجزیه و تحلیل نتایج بدست آمده بوسیله نرم افزار mstat c وآزمون چند دامنه ای دانکن فرضیات فرعی پژوهشت تایید گردید.در نهایت نتایج بدست آمده از این پژوهش به صورت خلاصه به شرح زیر می باشد.

بین فرهنگ و خلاقیت سازمان رابطه وجود دارد -رابطه بین فرهنگ و خلاقیت سازمان یک رابطه همبستگی می باشد -فرهنگ سازمان یک پارامتر عمده در ایجاد خلاقیت سازمان می باشد -رابطه بین فرهنگ سازمانی و خلاقیت سازمان خطی می باشد. به عبارت دیگر از طریق تنظیم فرهنگ یک سازمان می توان خلاقیت آن سازمان را افزایش ویا کاهش داد.

هر مقدار فرهنگ یک سازمان به فرهنگ مشارکتی نزدیکتر باشد خلاقیت آن سازمان بالاتر و هر مقدار فرهنگ یک سازمانی به فرهنگ سلسله مراتبی نزدیکتر باشد خلاقیت آن سازمان پایین تر خواهد بود. بنا براین با توجه به یافته های این تحقیق در سطح سازمانهای دولتی استان زنجان و با در نظر گرفتن اینکه هر مقدار فرهنگ سازمانی به فرهنگ مشارکتی نزدیکتر باشد خلاقیت آن سازمان بالاتر است.پیشنهاداتی جهت کسب خلاقیت سازمانی بالاتر ارائه شده است.این پیشنهادات جهت دستیابی به فرهنگ مشارکتی و افزایش خلاقیت عنوان شده است
و . . .

فهرست مطالب:
چکیده
مقدمه ای بر توانمند سازی کارکنان
اهمیت و ضرورت توانمند سازی کارکنان در سازمان ها
تعاریف مختلف از توانمند سازی
عوامل موثر در فرآیند توانمند سازی کارکنان
دستاوردهای حاصل از اجرای توانمند سازی در سازمان
موانع موجود در سازمان ها جهت اجرای توانمند سازی
حاکم بودن ساختار رسمی و سلسله مراتبی
فنون و ابزارهای خلق توانمندی در سازمان ها
نتیجه گیری
منابع
دسته بندی: علوم انسانی » مدیریت

تعداد مشاهده: 18659 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 20

حجم فایل:19 کیلوبایت

 قیمت: 36,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب doc و در 20 صفحه، قابل ویرایش.